Marketing Analytics: Πως είναι απαραίτητα στους επαγγελματίες Marketing

Nov 3
Τα analytics είναι μια πρόκληση σε κάθε πτυχή του μάρκετινγκ, από την απόδοση έως τη βελτιστοποίηση μιας καμπάνιας.  Για να ανταποκριθούν σε αυτήν την πρόκληση, οι marketers χρειάζονται πληροφορίες για τις τεράστιες ποσότητες δεδομένων που παράγονται από όλα τα  σημεία αλληλεπίδρασης των πελατών με μια εταιρεία. 

Τα δεδομένα και τα marketing analytics αφαιρούν τις εικασίες από το μάρκετινγκ.

Τα marketing analytics είναι μια προσέγγιση στην ανάλυση δεδομένων που βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν την απόδοση και το αντίκτυπο των επενδύσεων τους στο μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εργαλεία marketing analytics για να διευκολύνουν τη συλλογή, τη μοντελοποίηση, την ανάλυση και την οπτικοποίηση δεδομένων.

Σας βοηθούν να κερδίσετε περισσότερη αξία από τον προϋπολογισμό σας (π.χ. μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα), να βελτιώσετε την εμπειρία των πελατών και να κατανοήσετε ποια κανάλια, σημεία επαφής και στρατηγικές λειτουργούν καλύτερα.

Οι νέες τεχνολογίες αναδεικνύουν πιο γρήγορα πληροφορίες και δημιουργούν την ευκαιρία της οπτικοποίησης και κοινής χρήσης των δεδομένων.  Τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα, δίνουν ακόμη και στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ τη δυνατότητα να προβλέπουν τις αλληλεπιδράσεις των πελατών με το brand προκειμένου να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας και να κάνουν προσαρμογές σε πραγματικό χρόνο. 

Ποια είναι όμως τα marketing analytics;

Tα marketing analytics είναι ένας γενικός όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις διαδικασίες και την τεχνολογία που εμπλέκονται στη μέτρηση των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ μιας εταιρείας.

Τα δεδομένα είναι κεντρικής σημασίας για τις αναλύσεις μάρκετινγκ. Τα δεδομένα του μάρκετινγκ περιλαμβάνουν (αλλά δεν περιορίζονται) στα ακόλουθα:
  • Δεδομένα από την ιστοσελίδα:  επισκέψεις στην ιστοσελίδα, traffic, referrals, bounce rate, κ.λ.π.

  • Αλληλεπιδράσεις στα social media: Nέα Follows, επισκέψεις προφίλ, shares, και μηνύματα στη σελίδα.

  • Online αγορές και συναλλαγές: Leads, εγγραφές και πωλήσεις

  • Metrics από καμπάνιες επι πληρωμή: Προβολές της διαφήμισης, clicks, CPM, CPC,CTR,  conversions και γενικότερη απόδοση της καμπάνιας.

  • Δεδομένα πελατών: Feedback, συμπεριφορά και ιστορικό συναλλαγών.

Επιπλέον υπάρχουν τρία μοντέλα ανάλυσης μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν οι marketers όταν σχεδιάζουν, διαχειρίζονται και βελτιστοποιούν τις καμπάνιες μάρκετινγκ.

Ο στόχος και των τριών μοντέλων είναι να βοηθήσουν τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να λαμβάνουν πιο διορατικές αποφάσεις σχετικά με το πως να σχεδιάσουν τις καμπάνιες τους και να κατανείμουν τους προϋπολογισμούς τους.

Descriptive: Τα περιγραφικά μοντέλα χρησιμοποιούν ιστορικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από προηγούμενες καμπάνιες για να κατανοήσουν τι συνέβη και, με βάση αυτό, να ενημερώσουν τον μελλοντικό σχεδιασμό της καμπάνιας.

Predictive: Αυτά τα μοντέλα προχωρούν ένα βήμα παραπέρα από τα περιγραφικά, παίρνουν πληροφορίες και χρησιμοποιούν πληροφορίες από προηγούμενες καμπάνιες για να προσπαθήσουν να προβλέψουν τη συμπεριφορά των πελατών. Αυτή η προσέγγιση επιδιώκει όχι μόνο να προβλέψει τη συμπεριφορά των πελατών, αλλά και να δημιουργήσει μια πιο ενημερωμένη (και στοχευμένη) καμπάνια μάρκετινγκ στο μέλλον. 

Prescriptive: Τα προδιαγραφικά μοντέλα χρησιμοποιούν δεδομένα από όλα τα σημεία επαφής, σταθμίζοντας τον αντίκτυπο κάθε αλληλεπίδρασης και ενέργειας, με σκοπό τη δημιουργία μιας καμπάνιας που επηρεάζει τη συμπεριφορά των πελατών. Οι προκαθοριστικές καμπάνιες είναι εξαιρετικά στοχευμένες και συχνά εστιασμένες σε μια τρέχουσα τάση.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η σημασία των marketing analytics είναι καθοριστική για τις επιχειρήσεις. Μπορούν να βοηθήσουν τους επαγγελματίες marketing να αποδείξουν την αποτελεσματικότητα των καμπανιών τους, να προβλέψουν τάσεις, αποτελέσματα και κέρδη. Αυτό καθιστά τα marketing analytics μια απαραίτητη δεξιότητα που πρέπει να γνωρίζουν, έστω και σε ένα βασικό επίπεδο, όλοι οι marketers.

Το Workearly με το Marketing Analytics Bootcamp δίνει την ευκαιρία σε όσους αγαπούν το Marketing  και τα Analytics να μάθουν τα skills που ζητά η αγορά εργασίας το 2023 και να διεκδικήσουν νέες ευκαιρίες καριέρας.

Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα Marketing Analytics Bootcamp powered by Workearly εδώ.

ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ